ביקור מדיני מוצלח: יורש העצר הזמין את הנשיא לפגישה פרטית בארמונו

איתי גדסי No Comments on ביקור מדיני מוצלח: יורש העצר הזמין את הנשיא לפגישה פרטית בארמונו

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסכם ביקור מדיני מוצלח באיחוד האמירויות. לאחר הפגישה הרשמית עם יורש העצר של אבו דאבי, הזמין את הנשיא לפגישה פרטית בארמונו – הפגישה ארכה כשעתיים. הנשיא אמר ליורש העצר, "אנו תומכים באופן מלא בדרישות הביטחון שלכם ואנו מגנים כל סוג של מתקפה על ריבונותכם"

צילום: לעמ

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביקור מדיני מוצלח באמירויות: במסגרת הביקור ההיסטורי של נשיא המדינה באיחוד האמירויות, ובהמשך לפגישתו הפורה עם יורש העצר של אבו דאבי שייח׳ מוחמד בן זאיד, הוזמן נשיא המדינה יצחק הרצוג לפגישה אישית נוספת היום (ראשון) בארמונו הפרטי של יורש העצר.

הפגישה, אשר לא הייתה מתוכננת, הוצעה על ידי יורש העצר בתום פגישתם החמה והארוכה של השניים שהתקיימה הבוקר. הזמנתו האדיבה של יורש העצר מהווה יד מושטת לשלום ולשותפות בין שתי המדינות.

במהלך הפגישה האישית הודה הנשיא ליורש העצר מקרב לב על הזמנתו המרגשת והשניים דנו בנושאים בילטרליים ואזוריים שונים.

בתום הפגישה הפתיע הנשיא והעניק ליורש העצר מתנה מיוחדת – כנס לרפואת ילדים בבית החולים שניידר, שייקרא על שם הסכמי אברהם.

מטרת הכנס תהיה לחלוק ידע וניסיון של הצוות במרכז שניידר לרפואת ילדים בעיסוק וחיבור בין העולמות בחיי הילדים החולים – העולם הקשור במחלתם, והעולמות הקשורים בבריאותם, בתרבותם, וביכולות להתמודדות דרך אופטימיות, לימוד, אומנות, והומור.

במקביל, נפגשה רעיית הנשיא, מיכל הרצוג, עם רעיית שר החוץ של איחוד האמירויות, אליאזיה אל נהיאן.

הבוקר, עם נחיתתו נשיא המדינה יצחק הרצוג נסע לארמון המלוכה שם קיים פגישה מדינית עם יורש העצר של אבו דאבי, שייח' מוחמד בן זיאד. עם הגעתם התקבלו הנשיא ורעייתו בקבלת פנים ממלכתית מפוארת בארמון המלוכה.

במסגרתה הושמעו המנוני המדינות, הוצגו המשלחות ולאחר מכן סקר הנשיא את משמר הכבוד המלכותי שירה 21 יריות כבוד לכבוד הגעתו. בתום פגישתם השניים המשיכו לפגישה על ארוחת צהריים בהשתתפות המשלחת המתלווה לנשיא המדינה.

בפתח הפגישה הודה הנשיא ליורש העצר על תרומתו לקידום היחסים הבילטראליים עם מדינת ישראל ואמר: "אזרחי מדינת ישראל נרגשים ונלהבים להמשיך ולפתח את דו-הקיום ואת הסכם השלום בין שתי המדינות שלנו. כפי שציינת, הוד מעלתך, ביקור זה הינו ביטוי לחזון ולחלום על שלום, ולרוחות שלום שאנו מביאים לאזור כולו".

עוד הוסיף הנשיא, "אנו שתי אומות מתקדמות שהתחילו עם מעט מאוד בידיהן, והפכו את האדמות שלהן לגן עדן פורה. אנו בדרכים רבות מהווים דוגמא עבור העולם כיצד להנהיג ולפתח אומה במבט לעתיד. אנחנו שולחים מסר לאזור כולו שיש דרך אחרת לשלום וחיים משותפים, ושבניו ובנותיו של אברהם יכולים לשכון ולחיות יחד בשלום ובדו-קיום לטובת האנושות".

נשיא המדינה ציין, "אני מצפה בקוצר רוח לביקור שלי באקספו, שם אחווה את החוויה המדהימה שכולם מדברים עליה, זו שכבר 250,000 הישראלים שכבר ביקרו במדינתכם היפה חוו".

על רקע המתיחות הביטחונית מול איראן הבהיר הנשיא בסיום הנאום, "אדגיש כי אנו תומכים באופן מלא בדרישות הביטחון שלכם ואנו מגנים כל סוג של מתקפה על ריבונותכם באמצעות ארגוני טרור. אנו נמצאים כאן, יחד, על מנת למצוא דרכים ואמצעים להביא לביטחון מלא לאנשים דורשי שלום במחוזנו. תודה רבה לך".

יורש העצר, שייח' מוחמד בן זאיד אמר לנשיא: "ראשית, אני מודה לך ולמדינתך על עמדתכם בנוגע למתקפות הטרור האחרונות על מתקנים אזרחיים באיחוד האמירויות. זו עמדה שמדגימה את השקפתנו המשותפת לגבי האיומים על יציבות האזור ועל השלום, בפרט אלו שמוצבים על ידי מליציות וארגוני טרור, כמו גם הבנתנו המשותפת לגבי חשיבות נקיטת עמדה נוקשה נגדם".

עוד הוסיף, "הסכמי אברהם היוו שינוי היסטורי משמעותי שמגלם את הגישה לשלום שאיחוד האמירויות מאמינה בה. הם סללו את הדרך לחיזוק השותפות שלנו, במיוחד בתחומי הטכנולוגיה, החדשנות, הבריאות, האנרגיה ועוד".

יורש העצר התייחס למתיחות האזורית ואמר, "כבוד הנשיא, האזור שלנו הוא אחד האזורים שסבלו הכי הרבה ממלחמות וקונפליקטים. באמצעות השלום, אנו באיחוד האמירויות, ישראל והאזור כולו, יכולים להפנות משאבים ויכולות למען שירות האומות שלנו וסלילת הדרך לעתיד טוב יותר".

בסיום דבריו אמר יורש העצר, "אין ספק שהשתתפותכם באקספו 2020 היא חלק מפירות השלום ותחזק את ההיכרות והאמון בין שתי המדינות. בשנית, אביע את ברכותיי החמות על ביקורך כאן באיחוד האמירויות, ואני נושא תפילה שהשלום במזרח התיכון יתפשט".



0 תגובות